تنگی نوک آلت کودکان

۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۶ مطالب پربازدید
تنگی نوک آلت در کودکان ممکن است به دلیل انجام زودهنگام ختنه ایجاد شده یا مادرزادی باشد.
علت های مختلف وجود خون در ادرار

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۴ مطالب پربازدید
هماچوری به معنای وجود خون در ادرار می باشد ممکن است به دو صورت اتفاق بیفتد ماکروسکوپیک (گروس) : خون واضح همراه با تغییر رنگ ادرار میکروسکوپیک : خون مخفی که فقط در آزمایش ادرار و اتفاقی مشخص میشود. هردو نوع هماچوری بسیار مهم و باید توسط پزشک متخصص اورولوژی بررسی شوند
درمان انحراف یا کجی آلت تناسلی

۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۱:۲۶ مطالب پربازدید
یکی از مشکلات شایع در بین آقایان انحراف یا کجی آلت تناسلی میباشد. نوع اولیه آن مادرزادی بوده و این نوع کجی از بدو تولد وجود داشته است. نوع ثانویه یا اکتسابی با گذشت زمان ایجاد شده وشایع ترین علت آن ایجاد پلاک پیرونی است.تشخیص و درمان این دو نوع بیماری کاملاً متفاوت بوده و باید از همدیگر افتراق داده شود.
واکسن گارداسیل ( اچ پی وی)

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۹ مطالب پربازدید
واکسن گارداسیل برای پیشگیری از HPV نوع ۶ و ۱۱ و ۱۶ و ۱۸ کاربرد دارد. اگر واکسیناسیون به موقع انجام شود افراد قبل از فعال شدن به لحاظ جنسی می‌توانند ایمنی لازم را برای مواجه با ویروس اچ پی وی را دریافت کنند.تزریق این واکسن مهم‌ترین اقدامی است که می‌توان برای کاهش خطر ابتلاء به سرطان‌های مرتبط با ویروس HPV انجام داد. انجام واکسیناسیون علیه اچ پی وی همچنین غربالگری دهانه رحم می‌تواند اقدام مؤثری برای پیشگیری از بروز سرطان باشد.
درچه مواقعی باید به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

۰۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۶ مطالب پربازدید
اورولوژی چیست؟ پزشک متخصص اورولوژی یا متخصص جراح کلیه و مجاری ادراری و تناسلی پزشکی است که به بررسی و درمان بیماریهای کلیه، مثانه، پروستات و مجاری ادراری و همچنین بیضه ها و آلت تناسلی مردان پرداخته و مشکلات ناباروری و ناتوانی جنسی مردان را درمان میکند.
بیماری اچ پی وی چیست؟

۱۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۶ مطالب پربازدید
بیماری اچ پی وی یکی از شایعترین عفونتهای مقاربتی است که از ویروس HPV یا پاپیلومای انسانی ناشی میشود. در اکثر موارد بیماران با مشاهده زگیل در اندام تناسلی خود از این بیماری مطلع میشوند.
سیستوسکوپی چیست؟

۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۲:۴۸ مطالب پربازدید
سیستوسکوپی یک روش تشخیصی برای بررسی مشکلات مثانه و مجاری ادراری است.

مطالب جدید

فریز یا کرایوتراپی

در بین روش های متداول برای درمان زگیل تناسلی فریز یا کرایوتراپی بهترین درمان است
شب ادراری کودکان

برای درمان شب ادراری کودک، قبل از هرگونه دارودرمانی، باید اقدام به رفتاردرمانی کرد و این امر مستلزم همکاری والدین و کودک، هر دو است. هرگز به خاطر رختخواب خیسش او را تنبیه یا حتی سرزنش نکنید. مشکل کودک را به رویش نیاورید و به او اطمینان دهید که مشکلش قابل درمان است. به او کمک کنید تا اعتماد به نفس پیدا کرده و به عادت های خوب خوابیدن تشویق شود.
دبل جی یا اسنت حالبی

دبل جی یا اسنت حالبی لوله باریک، انعطاف پذیر و بلندی است که طی عمل جراحی از طریق مجرای ادرار در حالب گذاشته می شود. تقریبا از ۲ هفته تا یک ماه باید در حالب بماند و سپس طی عمل جراحی سرپایی خارج شود.
تفاوت در اندازه بیضه ها

یکی از بیضه ها از بیضه ی دیگر، به طور طبیعی بزرگ تر است. معمولا تفاوت اندازه بیضه ها نگران کننده نیست اگر بیضه دردناک بود یا شکل آن تغییر کرد، فرد باید بلافاصله به متخصص ارولوژی مراجعه کند.
بیماریهای بیضه

در صورتی که خود یا کودکتان درد ناگهانی یا شدیدی در کیسه­ ی بیضه داشتید، به پزشک مراجعه کنید.تورشن بیضه اورژانسی است.
درمان بزرگی پروستات

با بالا رفتن سن، به مرور زمان غده پروستات بزرگ شده و باعث ایجاد مشکل مثانه و مشکلات ادراری در مردان میشود
زگیل تناسلی

زگیل تناسلی شایع‌ترین عفونت ویروسی است که عامل آن ویروس HPV است و حین تماس جنسی منتقل می‌شود.