واکسن گارداسیل ( اچ پی وی)

واکسن گارداسیل برای پیشگیری از HPV نوع ۶ و ۱۱ و ۱۶ و ۱۸ کاربرد دارد. اگر واکسیناسیون به موقع انجام شود افراد قبل از فعال شدن به لحاظ جنسی می‌توانند ایمنی لازم را برای مواجه با ویروس اچ پی وی را دریافت کنند.تزریق این واکسن مهم‌ترین اقدامی است که می‌توان برای کاهش خطر ابتلاء به سرطان‌های مرتبط با ویروس HPV انجام داد. انجام واکسیناسیون علیه اچ پی وی همچنین غربالگری دهانه رحم می‌تواند اقدام مؤثری برای پیشگیری از بروز سرطان باشد.
علت های مختلف وجود خون در ادرار

هماچوری به معنای وجود خون در ادرار می باشد ممکن است به دو صورت اتفاق بیفتد ماکروسکوپیک (گروس) : خون واضح همراه با تغییر رنگ ادرار میکروسکوپیک : خون مخفی که فقط در آزمایش ادرار و اتفاقی مشخص میشود. هردو نوع هماچوری بسیار مهم و باید توسط پزشک متخصص اورولوژی بررسی شوند
تنگی نوک آلت کودکان

تنگی نوک آلت در کودکان ممکن است به دلیل انجام زودهنگام ختنه ایجاد شده یا مادرزادی باشد.

مطالب جدید

فریز یا کرایوتراپی

در بین روش های متداول برای درمان زگیل تناسلی فریز یا کرایوتراپی بهترین درمان است
دبل جی یا اسنت حالبی

دبل جی یا اسنت حالبی لوله باریک، انعطاف پذیر و بلندی است که طی عمل جراحی از طریق مجرای ادرار در حالب گذاشته می شود. تقریبا از ۲ هفته تا یک ماه باید در حالب بماند و سپس طی عمل جراحی سرپایی خارج شود.
تفاوت در اندازه بیضه ها

یکی از بیضه ها از بیضه ی دیگر، به طور طبیعی بزرگ تر است. معمولا تفاوت اندازه بیضه ها نگران کننده نیست اگر بیضه دردناک بود یا شکل آن تغییر کرد، فرد باید بلافاصله به متخصص ارولوژی مراجعه کند.
بیماریهای بیضه

در صورتی که خود یا کودکتان درد ناگهانی یا شدیدی در کیسه­ ی بیضه داشتید، به پزشک مراجعه کنید.تورشن بیضه اورژانسی است.
درمان بزرگی پروستات

با بالا رفتن سن، به مرور زمان غده پروستات بزرگ شده و باعث ایجاد مشکل مثانه و مشکلات ادراری در مردان میشود
زگیل تناسلی

زگیل تناسلی شایع‌ترین عفونت ویروسی است که عامل آن ویروس HPV است و حین تماس جنسی منتقل می‌شود.